Met de onthulling van de regenboogsymbolen op de ontvangstbalie van het gemeentehuis en de week van het respect in november is Alphen nu echt een regenbooggemeente! Als GroenLinks zijn we heel blij dat dit initiatief van raadslid Erik van Zuylen en andere raadsleden steeds meer vorm krijgt.

"Symbolen doen er toe. Niet voor niets krijgen veel mensen een brok in hun keel bij het horen van het Wilhelmus of het zien van een vlag. Maar nog veel belangrijker is dat we de boodschap steeds verder uitdragen dat iedereen zichzelf mag zijn en mag houden van wie die wil. Dat doen we onder andere bij de week van respect in november. Angst en ontwetendheid doorbreken, dáár gaat het om."

Erik ziet wel dat er nog steeds veel te doen is: "We zijn pas echt tevreden als de zelfmoordcijfers bij de LHBTIQ+ groep daadwerkelijk omlaag gaan en iedereen die dat wil ongestoord hand in hand mag lopen. Er is nog een lange weg te gaan."

De week van respect  vindt plaats van 4-10 november. Alphen aan den Rijn organiseert dan tal van activiteiten om respectvol samenleven te promoten. Raadsleden Jose Huls en Erik van Zuylen zullen op scholen een gastles hierover verzorgen. Houd de website van de gemeente in de gaten voor meer informatie en like Alphen Regenboogstad op Facebook.

Heb jij ideeën om Alphen als regenbooggemeente verder te versterken? Neem dan contact op via onze Facebook-pagina of alpenaandenrijn@groenlinks.nl