De leden hebben gesproken: op de vraag “wat wordt onze nieuwe themabijeenkomst?” antwoordden 13 leden ‘circulaire economie’, 10 ‘afvalverwerking’ en 8 ‘de toekomst van waterstof’. Dat betekent dat onze Werkgroep Themabijeenkomst voor de zomer een interactieve bijeenkomst gaat organiseren over circulaire economie in Alphen. Heb jij suggesties of wil je meehelpen met organiseren? Stuur dan een email naar alphenaandenrijn@groenlinks.nl!

Natuurlijk zijn we heel blij dat meer dan 30 leden hebben gereageerd op onze enquête. Ook werden een aantal suggesties gegeven over onderwerpen die niet tussen de keuzemogelijkheden stonden, zoals:

• Het bos- en bomenonderhoud in de kernen
  • Hoe zorgen we dat inwoners in de duurzame actiestand komen?
  • Afval niet in de natuur door middel van posters
  • Hoe groot is de CO2-uitstoot en hoe kunnen we die halveren?

Deze suggesties nemen we natuurlijk mee voor de volgende bijeenkomst.

De nieuwe themabijeenkomst zal dus gaan over circulaire economie. De kern daarvan is dat we zuiniger met onze grondstoffen omgaan. Bijvoorbeeld door meer producten opnieuw te gebruiken, minder onnodig verpakkingsmateriaal te gebruiken, producten te maken van natuurlijke materialen en producten te gebruiken die langer meegaan. In Alphen aan de Rijn willen we daarbij voorop lopen. Welke goede voorbeelden zijn er? Wat kunnen we leren van andere gemeenten? Hoe kan de gemeente circulaire bedrijven helpen? Allemaal vragen waar we het over gaan hebben. Wil je meedenken en/of -doen? Stuur dan een e-mail naar alphenaandenrijn@groenlinks.nl!