Nieuws gefilterd op niets

Alphen aan den Rijn wordt een groenere gemeente

Een groene leefomgeving is belangrijk voor mens en dier. Daarom gaan wij zorgen voor meer natuur in de gemeente. In het uitvoeringsprogramma hebben de partijen GroenLinks, Nieuw Elan en CDA afgesproken dat er meer bomen, groenrijke bermen en 'tiny forests' (kleine stadsbossen) komen. Daar zijn wij trots op!

De gemeente praat met burgers in begrijpelijke taal

Als mensen de brieven van de gemeente niet begrijpen dan komt de boodschap niet over. Daarom willen wij hier iets aan doen. In het uitvoeringsprogramma hebben de partijen GroenLinks, Nieuw Elan en CDA afgesproken dat de gemeente in begrijpelijke taal praat met de inwoners. Daar zijn wij trots op!

WETHOUDER ONTHULT NIEUW ANWB-BORD GROOT POELGEEST

Op zaterdag 9 juni heeft wethouder Leo Maat het nieuwe ANWB-bord bij het vroegere Groot Poelgeest onthuld. Dat deed hij door de vlag van het historisch Genootschap Koudekerk van  het bord te verwijderen. Het oude informatiebord dat er al meer dan 25 jaar stond, is vervangen door een goed leesbaar paneel met aangepaste tekst en plattegrond.

Ondertekening Greendeal voor 1.750 zonnepanelen

Duurzame energie in de gemeente Alphen aan den Rijn krijgt nog dit jaar een flinke impuls met 'Zon op Alphen aan den Rijn'. Er komen 1.750 zonnepanelen op de daken van het Rijnvicus-gebouw (voorheen SWA) en van de driving range van Golfclub Zeegersloot. Daarmee realiseren we het grootste postcoderoosproject van Zuid-Holland.

Nieuwe erfgoedcommissie aan de slag!

Wethouder Leo Maat (GroenLinks) heeft op 16 mei namens het college voorzitter Nico Moen en de leden van de Erfgoedcommissie benoemd voor de raadsperiode 2018-2022. Vanwege uitbreiding van het takenpakket, is de commissie aangevuld met twee nieuwe leden. Zij hebben in het bijzonder deskundigheid op de gebieden immaterieel erfgoed en erfgoededucatie, -beleving en –toerisme.

GroenLinks blij met coalitieakkoord ‘Groene Stad met Lef!'

Op 25 april 2018 werd het nieuwe coalitieakkoord feestelijk gepresenteerd in ParkVilla in Alphen aan den Rijn. Lijsttrekker René Driesen is trots en tevreden: ‘Het is duidelijk dat GroenLinks meedoet aan deze coalitie: het akkoord ademt duurzaamheid, groen, innovatie, cultuur en omzien naar elkaar. Het gaat ambitieus om met de uitdagingen van onze tijd zoals klimaatverandering, vereenzaming en een groeiende tweedeling in de samenleving. Nu aan de slag om die ambities waar te maken!’