Gezocht: fractiesecretaris voor GroenLinks Alphen aan den Rijn

Wil jij helpen om de gemeente Alphen aan den Rijn groener en socialer te maken? GroenLinks Alphen aan den Rijn zoekt per direct een fractiesecretaris (m/v).  Op dit moment hebben wij zeven actieve en enthousiaste fractieleden.

GroenLinks heeft vijf raadszetels en manifesteert zich actief in de raad en daarbuiten. De fractie, bestaande uit vijf raadsleden, een penningmeester en een steunfractielid, vergadert wekelijks. In deze vergaderingen worden onder meer commissie- en gemeenteraadsvergaderingen voorbereid. De secretaris verzorgt de agenda en notulen en heeft een belangrijke rol in het onderhouden van het mailcontact met inwoners, verenigingen en instellingen die contact met Groen Links willen.

Functie

Als fractiesecretaris stel je wekelijks de agenda op, volgens een vast format. Tijdens de vergaderingen notuleer je de belangrijkste afspraken. Wekelijk verzamel je alle inkomende mail en ziet er op toe dat deze verspreid wordt binnen de fractie en/of wordt beantwoord. Uiteraard word je goed ingewerkt en krijg je de tijd om je deze functie eigen te maken.

Wat wordt van je verwacht?

• Je bent een enthousiaste vrijwilliger die GroenLinks graag wilt helpen
  • Je houdt ervan om administratieve werkzaamheden te verrichten
  • Je kunt elke week zo'n 3 à 4 uur per week aan deze taak besteden, waarvan wekelijks 2 uur op dinsdagavond (fractievergadering). Tijdens schoolvakanties zijn er geen fractievergaderingen.
  • Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken, volgt de politiek op de voet en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.
  • Je bent sensitief als het gaat om het adequaat beantwoorden van vragen van inwoners.
  • Je bent in staat om mee te denken en een aanzet te geven in mogelijke politieke of publicitaire acties.
  • Je kunt zorgvuldig en zelfstandig werken.

Wat biedt GroenLinks?

• Je leert van dichtbij hoe het politieke proces in de gemeente werkt.
  • Je wordt lid van de fractie en kunt deelnemen aan eventuele trainingen en heidagen van Groen Links Alphen aan den Rijn.
  • Je maakt van dichtbij mee hoe wordt toegewerkt naar gemeenteraadsverkiezingen.
  • Je kunt in de fractievergaderingen jouw mening en inzichten naar voren brengen.
  • Je ontvangt een vrijwilligersbijdrage.
  • Indien je interesse hebt  voor het schrijven van persberichten of een bijdrage wilt leveren op social media, dan bieden wij hier voldoende ruimte voor.

Voor meer informatie of vragen kunt je contact opnemen met José Huls, raadslid voor GroenLinks in Alphen aan den Rijn: 06-24264847. Of stuur je reactie per e-mail naar jhuls@alphenaandenrijn.nl en wie weet word jij onze nieuwe fractiesecretaris!