Nieuws van iedereen

Alphen is nu écht een regenbooggemeente <3

Met de onthulling van de regenboogsymbolen op de ontvangstbalie van het gemeentehuis en de week van het respect in november is Alphen nu echt een regenbooggemeente! Als GroenLinks zijn we heel blij dat dit initiatief van raadslid Erik van Zuylen en andere raadsleden steeds meer vorm krijgt.

Popmuseum beste optie voor raadhuis!

GroenLinks ziet de vestiging van het Nationale Popmuseum in het Oude Raadhuis als een enorme kans voor Alphen aan den Rijn. Dit plan trekt veel extra bezoekers naar Alphen, zet de gemeente cultureel en toeristisch verder op de kaart en geeft het pand de openbare functie die het verdient.

Het Spoorbos moet blijven!

Het Spoorbos vormt samen met het Zwarte Pad-gebied een waardevolle groene verbinding tussen het Zaanse Rietveld ten noorden van Boskoop en het Gouwebos aan de zuidkant. Er leven vele vogels en andere dieren. In de oude gemeente Boskoop gingen al stemmen op om er een openbaar boswandelgebied van te maken. Maar Boskoop liet de kans liggen en een projectontwikkelaar kocht het van ProRail voor een zacht prijsje.

Poppodium van de baan? Niks ervan!

Soms lees je dingen in de krant waarvan je denkt: hoe komen ze erbij? De plannen voor een poppodium in Alphen aan den Rijn zouden van de baan zijn. Niets is minder waar.

3 Mei aftrap Europese verkiezingen - Spreek je uit, stem GroenLinks!

GroenLinks is landelijk de grootste links progressieve partij geworden. Daar kunnen FvD en de VVD niet omheen. Wij snappen de teleurstelling en verbijstering over de opkomst van FvD, maar het geeft ons ook nieuwe energie voor de Europese verkiezingen op 23 mei. GroenLinks voert door het hele land campagne met eigen kracht en een eigen verhaal, ook in Alphen aan den Rijn.