Nieuws van iedereen

Bomen doen leven

Groenlinks garandeert een goede toekomst voor bomen in Alphen aan den Rijn. Lees wat raadslid Marijke Kottenhagen hierover zegt in deze column.

Openhouden HAP: geen luxe maar noodzaak

GroenLinks roept de huisartsen en verzekeraar Zorg en Zekerheid op: houd de huisartsenpost (HAP) in onze gemeente ’s nachts open. Voor het kind dat ineens alarmerende koorts ontwikkelt, voor de minder validen, voor mensen zonder auto, maar ook gewoon voor iedere andere Alphenaar, bij wie midden in de nacht het gevoel bekruipt dat er haast is geboden.

Gewenste uitbreiding Archeon een feit!

Het is een lang en zwaar gevecht geweest, maar de plannen voor de uitbreiding van Archeon krijgen eindelijk ruim baan! De gemeente heeft het benodigde geld op tafel gelegd om projectontwikkelaar BPD af te laten zien van de bouw van een aantal woningen op de plaats van de uitbreiding.

Tegenhouden Verlengde Bentwoudlaan nu in handen provincie

GroenLinks is teleurgesteld dat een meerderheid van de gemeenteraad voor de aanleg van de Verlengde Bentwoudlaan heeft gestemd. Raadslid Marijke Kottenhagen: 'Deze overbodige weg is duur, tast de natuur in het Bentwoudlaan aan en zorgt alleen maar voor meer verkeer in Hazerswoude en Boskoop.'

Onthulling kunstwerk Artikel 1

Op 14 december is het kunstwerk met de tekst van Artikel 1 onthuld in het gemeentehuis, door initiatiefnemers René Driesen (fractievoorzitter GroenLinks) en Ronald Geurts namens voormalig raadslid Lidie Voorend (SP).

Plan GroenLinks: minder verkeer door dorpskernen

GroenLinks wil dat het veiliger en rustiger wordt in Boskoop en Hazerswoude-Dorp. Om dit te bereiken heeft de partij een verkeersplan opgesteld dat zij naar voren bracht in de raadscommissievergadering van donderdag 7 december.