Divers en tolerant

In Alphen aan den Rijn gaan we respectvol met elkaar om.

In onze zijn veel vluchtelingen op een goede manier opgevangen. Alphenaren hielpen de vluchtelingen om zich thuis te voelen in onze gemeente. GroenLinks vindt het noodzakelijk dat ook de opvanglocaties plaatsen zijn waar alle vluchtelingen zich veilig en welkom voelen. Dit geldt in het bijzonder voor mensen met een LHBT-achtergrond (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender), die niet altijd door andere vluchtelingen worden geaccepteerd. GroenLinks vindt het belangrijk dat hun veiligheid wordt gegarandeerd.

Mensen van alle genders en geaardheden moeten zich welkom voelen in Alphen aan den Rijn. Voor GroenLinks is het onacceptabel dat er onderscheid wordt gemaakt naar gender, levensbeschouwing, geaardheid of kleur. GroenLinks strijd ervoor dat LHBT'ers in heel de gemeente welkom en geaccepteerd zijn.  Artikel 1 van onze Grondwet heeft daarom op ons initiatief een prominente plek in het gemeentehuis gekregen. Ook gaan wij ons hard maken voor een regenboogtrap of regenboogzebra, om uit te stralen dat Alphen aan den Rijn vóór seksuele diversiteit is.

Klik hier voor ons complete verkiezingsprogramma