Wat houdt dit in?

Ons inloopspreekuur is er zodat je rechtstreeks in contact kunt komen met politici. Wij vinden het belangrijk om de afstand tussen inwoners en politiek te verkleinen, daarom is de hele fractie van GroenLinks aanwezig. We zijn ieder keer in een andere kern van de gemeente. Op die manier horen we overal wat er speelt en zijn we voor iedereen zo bereikbaar mogelijk. 29 januari zijn we dus in Zwammerdam, maar 5 februari alweer in Hazerswoude-Dorp.

Misschien is er iets dat je bezighoudt, dat je graag met een raadslid zou willen bespreken. Of misschien heb je een idee om de leefbaarheid in jouw kern te vergroten. Maar het kan ook dat je juist een vraag of wens hebt voor onze fractieleden.  Iedereen kan langs komen: burgers, organisaties en ondernemers. Graag gaan we met je in gesprek over wat jij belangrijk vindt.

Mogelijke thema’s

Misschien heb je een idee of een vraag over wat de gemeente zou kunnen doen om te zorgen dat Zwammerdam een mooi dorp blijft met een hechte gemeenschap. Dat zou bijvoorbeeld kunnen gaan over:

• Woningbouw. Wij vinden het bijvoorbeeld belangrijk dat er voldoende betaalbare woningen in de kern blijven. Met name voor starters die hun eerste huis zoeken en ouderen die levensloopbestendig willen wonen. Welke woonbehoefte zie jij vooral?
  • Verduurzaming. Er zijn in het dorp bijvoorbeeld veel oudere woningen. Misschien heb je zelf plannen voor isolatie of zonnepanelen, maar kun je daar de hulp van de gemeente bij gebruiken?
  • Verkeer. Wij vinden het belangrijk dat Zwammerdam zowel veilig als goed bereikbaar blijft. Hoe denk jij bijvoorbeeld over de voorgenomen afsluiting van de Ziendeweg voor autoverkeer?
  • Groen. Wat ons betreft is het ook belangrijk dat er in iedere kern voldoende bomen en biodiversiteit blijft. Hoe denk jij daarover? Ben je tevreden met hoe groen Zwammerdam is, of daar meer aan moet worden gedaan?
  • Sociale thema’s. Heb jij misschien een idee op gebied van cultuur? Of heb je gedachten over hoe zorg, welzijn of armoedebestrijding beter zouden kunnen worden aangepakt?

Maar misschien wil jij graag een heel ander onderwerp aankaarten. Wat het ook is: kom vooral langs!