Initiatiefnemer en kandidaat-raadslid Pauline Thoomes is blij met het resultaat: ‘Dit is echt een uitkomst voor inwoners die moeite hebben met lezen, bijvoorbeeld omdat zij een visuele beperking hebben. Je stem voor de verkiezingen is heel belangrijk, want die heeft invloed op hoe jouw toekomst eruit ziet. Daarom moet iedereen toegang hebben tot de ideeën van politieke partijen.’

Maar volgens Thoomes is de audioversie niet alleen fijn voor mensen met een visuele beperking. ‘Veel mensen vinden het fijn om informatie tot zich te nemen via een podcast. Een voordeel is dat luisteren laagdrempelig is en je tussendoor gewoon iets anders kunt doen. Ik luister zelf vaak podcasts bij het hardlopen of in de supermarkt: een hele relaxte manier om mezelf te informeren en inspiratie op te doen!’

De audioversie van het verkiezingsprogramma kan worden gevonden op de website van GroenLinks, maar ook op YouTube, Spotify en Apple Podcasts. Op al deze plekken kun je gratis naar de standpunten van de partij luisteren.