De blikvangende watertoren in Boskoop en de voormalige kleiwarenfabriek in Rijnwoude krijgen een opknapbeurt. Daarna kunnen beide gebouwen weer worden gebruikt. Dit hebben de partijen GroenLinks, Nieuw Elan en CDA afgesproken in het uitvoeringsprogramma. Daar zijn wij trots op!

Beeldbepalende monumenten zijn goed voor het toerisme en geven in dit geval twee dorpen in onze gemeente de aandacht die deze verdienen. Na de opknapbeurt kunnen de watertoren en de kleiwarenfabriek op verschillende manieren worden gebruikt. Het zouden bijvoorbeeld uitstekende plekken zijn voor horeca of culturele activiteiten.

Waar wij trots op zijn

Dit bericht is deel vier in een serie. Deze zomer vertelt GroenLinks over tien belangrijke plannen waar het gemeentebestuur de komende vier jaar aan gaat werken. Het zijn plannen waar wij trots op zijn.

Van verkiezingen tot uitvoeringsprogramma

Sinds de verkiezingen op 21 maart vormen de partijen Nieuw Elan, CDA en GroenLinks het nieuwe bestuur (het college van burgemeester en wethouders) van de gemeente Alphen aan den Rijn.

De belangrijkste afspraken tussen de drie partijen werden op 25 april gepresenteerd in het coalitieakkoord. Daarna verscheen op 28 juni het uitvoeringsprogramma. Hierin staat hoe het college de belangrijkste afspraken gaat uitvoeren en hoe dat wordt betaald. Bij de uitvoering van de plannen werkt het college samen met allerlei organisaties die zich inzetten voor de Alphense samenleving.