Eind vorig jaar ging de raad akkoord met winkelend publiek anderhalf uur gratis te laten parkeren in het Alphense centrum. Helaas, want GroenLinks is altijd tegen gratis parkeren geweest en vindt het niet te verantwoorden om in deze tijd autogebruik nog te stimuleren.

Maar hóe dit plan gefinancierd wordt is ook een probleem. Want er bestaat niet iets als 'gratis parkeren', die kosten moeten ergens vandaan komen. Daarom is besloten dat de parkeertarieven voor de inwoners van het centrum omhoog gaan, én dat inwoners tot 21:00 uur in plaats van 18:00 uur moeten betalen. Met name dat laatste vinden wij niet eerlijk.

Winkelend publiek anderhalf uur gratis laten parkeren in het Alphense centrum, en de centrumbewoners hiervoor laten opdraaien door hen langer en meer te laten betalen voor parkeren? Dát vinden we niet eerlijk.

Daarom steunen we het protest van centrumbewoners tegen het parkeerbeleid, komende donderdag 30 maart om 19:45 uur in het gemeentehuis. Kom je ook?