GroenLinks fractievoorzitter René Driesen en CDA raadslid Helma van der Louw hebben vragen gesteld over de reparatie van het fiets- en voetgangerstunneltje tussen de Boezemlaan en het Zwarte Pad in Boskoop. Volgens het tweetal is de tunnel al geruime tijd onveilig.

In 2013 werd de tunnel voor 4,2 miljoen euro gerealiseerd. Het tunneltje werd kort na opening alweer gesloten door wateroverlast, die de tunnel onveilig of onbegaanbaar maakte. De gemeente reageerde op de problemen met tijdelijke maatregelen. Driesen: ‘De zogenaamde oplossingen zijn provisorisch en riskant. De geplaatste vlonder zorgt voor gevaarlijke gladheid, en ook het daaromheen gezette hekwerk draagt bij aan een onveilige doorgang. De tunnel staat inmiddels al een jaar onder water. Inwoners durven amper door de tunnel heen en snappen niet waarom een oplossing zo lang uitblijft.’ Om deze reden vraagt GroenLinks de wethouder wat de plannen zijn voor de tunnel en wanneer inwoners een oplossing kunnen verwachten.