Fractievoorzitter René Driesen heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot boegbeeld van GroenLinks in Alphen aan den Rijn. Zowel binnen als buiten de raad toont René zich een verbinder, een bruggenbouwer, en verzet hij een hoop werk. Alles met als doel: een socialer, groener en beter Alphen aan den Rijn. Met zijn leus 'meer muziek in de politiek' strijdt hij daarnaast al jaren voor meer aandacht voor cultuur en (pop)muziek in de gemeente.

'Ik ben voor een groene gemeente. Dat betekent geen bomen kappen, maar bomen planten. Dat betekent energie uit zonnepanelen, in plaats van uit kolen en gas. Dat betekent ook dat we geen rondweg aanleggen door de Gnephoek- en Vrouwgeestpolder en deze polders niet volbouwen. Er zijn genoeg alternatieven.

In mijn Alphen aan den Rijn is cultuur geen ondergeschoven kindje. GroenLinks zorgt ervoor dat er in alle kernen voldoende voorzieningen en evenementen zijn, dat monumenten worden gekoesterd en er een poppodium komt waar jong en oud van kan genieten. Cultuur verbindt en zet onze gemeente op de kaart. Wat dit betreft geldt nog steeds mijn slogan: “Meer muziek in de politiek”!

In dit Alphen aan den Rijn moet iedereen goed kunnen leven. GroenLinks wil daarom meer betaalbare woningen en betere zorg en jeugdhulp, zonder wachtlijsten. Niet de kostenbesparing, maar de kwaliteit moet voorop staan.

Alphen aan en Rijn is zo mooi als wij het zelf maken. Alphen aan den Rijn: Dat zijn wij samen!'